קידום אתרים טכני כרוך באופטימיזציה של ההיבטים הטכניים של אתר אינטרנט כדי להבטיח שמנועי החיפוש יוכלו לסרוק, להוסיף את האתר לאינדקס ולדרג אותו ביעילות.
גורמי SEO טכניים מרכזיים
מהירות האתר: אתר שנטען במהירות משפר את חווית המשתמש ומועדף על מנועי החיפוש. יש להשתמש בכלים כמו Google PageSpeed Insights כדי לזהות ולתקן בעיות מהירות.
ידידותיות לנייד: יש לוודא שהאתר מותאם גם למכשירים ניידים.
יכולת סריקה: יש לוודא שמנועי החיפוש יכולים לסרוק את האתר בקלות. יש לבדוק ולתקן שגיאות סריקה ב-Google Search Console.
HTTPS: יש לאבטח את האתר שלך באמצעות HTTPS כדי להגן על נתוני המשתמשים ולשפר את דירוג החיפוש.
מפת אתר XML: יש לצור ולשלוח מפת אתר XML כדי לעזור למנועי החיפוש להבין את מבנה האתר ולהוסיף את הדפים לאינדקס.
בדיקות שכדאי לעשות כדי לראות שהכל עובד כמו שצריך
להלן:
סריקת האתר: יש להשתמש בכלים כמו Screaming Frog או Sitebulb כדי לסרוק את האתר ולזהות בעיות.
מהירות האתר: יש לבדוק את מהירות האתר באמצעות Google PageSpeed Insights או GTmetrix ולהטמיע שיפורים מומלצים.
בדיקת סטטוס הוספה לאינדקס: יש להשתמש ב-Google Search Console כדי לבדוק אילו דפים נוספו לאינדקס ולזהות בעיות כלשהן ובמידת הצורך לתקן אותן כמה שיותר מהר.
כלים לניתוח SEO טכני
Google Search Console: כלי באמצעותו אפשר לעקוב אחר ביצועי האתר ולזהות בעיות טכניות.
Google PageSpeed Insights: כלי המספק נתונים לגבי מהירות האתר ודרכים לשיפור.
Screaming Frog: כלי באמצעותו ניתן לבצע סריקות מקיפות לאתר כדי למצוא בעיות טכניות.
שורה תחתונה
קידום אתרים טכני חיוני כדי להבטיח שהאתר יהיה נגיש ומובן למנועי החיפוש. על ידי התמקדות במהירות האתר, סריקה, אבטחה ועוד, ניתן לשפר את ביצועי האתר ואת הדירוג שלו במנועי החיפוש.